Działy HR nie specjalizują się dziś wyłącznie w poszukiwaniu kandydatów na stanowiska do obsadzenia w firmie. Na ich barkach spoczywa często znacznie więcej – znalezienie sposobu nie tylko na znalezienie pracownika, ale i na zatrzymanie go. Jak zadbać o dobry wizerunek firmy we współczesnych realiach i co na niego wpływa?

Bogata oferta benefitów

Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach nikogo nie zaskakuje już możliwość wykupienia prywatnej opieki medycznej lub otrzymania karty na siłownię w atrakcyjnej cenie. Poszukiwane są dodatki niespotykane, dotyczące zarówno samego miejsca pracy, jak i czasu spędzanego poza nim. Na znanych portalach z ogłoszeniami o pracę im dłuższa lista benefitów pozapłacowych, tym większa szansa na przyciągnięcie uwagi kandydata. Pracodawcy wykupują więc swoim pracownikom bony na wakacyjne pobyty w hotelach, organizują firmowe wyjazdy zagraniczne, sprowadzają do biur masażystów i fizjoterapeutów, a niektórzy wynajmują nawet psychoterapeutów, którzy pomagają radzić sobie ze stresem czy innymi problemami, niekoniecznie związanymi z pracą. Kandydatom nasuwa się bowiem jedno wyraźne spostrzeżenie – im ciekawsze dodatki pozapłacowe, tym ciekawsza organizacja.

Stabilność zatrudnienia

Każdy, kto decyduje się na zmianę pracy, ryzykuje. Może obawiać się niedopasowania do nowego środowiska, grona współpracowników, wymagań przełożonego, ale i odmowy przedłużenia umowy po okresie próbnym. Mimo wszystko pracownicy podejmują to ryzyko, chcąc poprawić swoją sytuację zawodową, a często i materialną. Dlatego już na początku poszukiwań chcą znać ewentualną stawkę i rodzaj umowy, na jaką zostaną zatrudnieni. Ważne, by ustalenia nie były zmieniane na niekorzyść pracownika, a wszystkie zasady jasno omówione na początku współpracy. Kiedy pracownik nie musi bać się o swoje zatrudnienie, działa bez presji i stresu, a co za tym idzie jest pewniejszy siebie, co przekłada się na efekty pracy. Formalne zasady zatrudnienia warto więc ogłaszać na zewnątrz, już podczas poszukiwania kandydatów – pozwoli to uniknąć nieporozumień na późniejszych etapach rekrutacji. Taka transparentność także działa pozytywnie na wizerunek firmy.

Atmosfera w firmie

To czynnik, który nie jest wymieniany wśród topowych wyznaczników dobrego employer brandingu. Jednak widząc w mediach społecznościowych uśmiechniętych pracowników, chętniej wysyłamy CV w dane miejsce. Stąd też pracodawcy coraz częściej urządzają integracje niepostrzeżenie – np. aranżując w biurze pokój chilloutu lub organizując pizza day. Każda taka okazja do spotkania, dodatkowo pokazywania w socialach firmy, pokazuje przedsiębiorstwo jako miejsce, w którym przyjemnie jest przebywać. Nic więc dziwnego, że przyciąga to kandydatów.

Zdrowie pracowników

Wielu pracodawców z myślą o swoim dobrym wizerunku jako pracodawcy, duży nacisk kładzie na zdrowie pracowników. Dofinansowują zakup okularów czy gwarantują prywatny pakiet medyczny. Niektórzy decydują się na jeszcze dalej idące ruchy. Jednym z nich jest inwestycja w oczyszczacz powietrza. Dzięki profesjonalnemu rozwiązaniu pracownicy nie tylko nie będą musieli martwić się o swoje bezpieczeństwo w czasie pandemii, ale nie tylko. Jakość powietrza, którym oddychamy, ma bowiem wpływ na nasz ogólny stan zdrowia. To, co wdychamy na zewnątrz i wewnątrz niestety niewiele się różni od siebie – najczęściej w biurowcach, znajdujących się w dużych miastach, ze znacznym zanieczyszczeniem i smogiem, oddychamy tym samym powietrzem, co na ulicy.
Dla pracowdawców, którzy zastanawiają się nad zamontowaniem oczyszczacza powietrza w swojej firmie, dobrym rozwiązaniem może okazać się system VireWall. Urządzenie to nie zajmuje dużo miejsca, działa cicho, nie przeszkadza pracownikom w wykonywaniu swoich obowiązków, dobrze sprawdza się na dużych przestrzeniach, a co najważniejsze – oczyszcza powietrze z zawartych w nim drobnoustrojów aż w 99,99%. System VireWall oparty jest na niemieckiej technologii. Dzięki zawartym w nim filtrom i lampie UV-C, rozprawia się nie tylko z wirusami, ale również z:

  • pyłkami roślin,
  • pleśnią,
  • sierścią zwierząt domowych,
  • zarodnikami roztoczy w kurzu,
  • bakteriami.

W czasie rozpowszechnienia lęku o własne zdrowie tego typu urządzenie może wzbudzić duże zaufanie pracownika do pracodawcy – wskazuje bowiem na świadomość istniejących problemów i dużą troskę z jego strony.

Employer branding to działanie na wielu płaszczyznach, oparte zarówno na twardych dowodach i statystykach, jak i na odczuciach, subiektywnych ocenach i poszukiwaniu najlepszych rozwiązań. Każde działanie podjęte w kierunku zmiany czy poprawy wizerunku pracodawcy wymaga trudnych nieraz decyzji. Ale przecież – kto nie ryzykuje, ten nie ma! A jeśli chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat VireWall i szerzej poznać produkt, skontaktuj się z nami! Chętnie opowiemy o szczegółach.